• Σάβ, 07/10/2023 - 21:35
Απόφαση ΤΕ ΑΝΤΑΡΣΥΑ Χαλανδρίου-Βριλησσίων-Ψυχικού (6/10)

Με την αντικαπιταλιστική αριστερά στις εκλογές του Οκτωβρίου

 

Οι επερχόμενες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές έχουν κρίσιμη σημασία. Η νέα κυβέρνηση της ΝΔ με «το καλημέρα» έδειξε τις προθέσεις της συνεχίζοντας και αναβαθμίζοντας την αντιλαϊκή επίθεση. Με τα αποτελέσματα των τοπικών εκλογών θα επιδιώξει να πάρει ένα ακόμα «πράσινο φως» για το ξεδίπλωμα των αντιδραστικών σχεδιασμών της.

Σε συνεχεια των προηγουμενων αντιδραστικων νομων(Καποδοστριας ,Κλεισθενης ,Καλλικρατης κλπ ) των κυβερνησεων ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, με το εκλογικό νόμο-τερατούργημα Βορίδη βαθαινει

 

1.Aντιδραστικοποίηση του πλαισίου λειτουργίας και του πολιτικού συστήματος

  • Mια σειρά από κρίσιμες εξουσίες και αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν σε επιτροπές, στις οποίες η παράταξη του περιφερειάρχη ή του δημάρχου έχει την απόλυτη πλειοψηφία.
  • Επαναφέρεται η 5ετής θητεία.
  • Τίθεται όριο 3% για την εκλογή των παρατάξεων στα συμβούλια. Καταργείται, με άλλα λόγια, το κουτσό σύστημα της απλής αναλογικής που υπήρχε, επεκτείνοντας την καλπονοθεία των βουλευτικών εκλογών σε δήμους και περιφέρειες.
  • Το όριο εκλογής δημάρχου ή περιφερειάρχη από τον πρώτο γύρο κατεβαίνει στο 43% αντί του 50% που ίσχυε. Εξασφαλίζεται η εκλογή των 3/5 των μελών του Συμβουλίου στον νικητή των εκλογών για τη θέση του Περιφερειάρχη ή του Δημάρχου ανεξαρτήτως ποσοστού
  • Τα ψηλα παράβολα,η εκτυπωση ψηφοδελτιων,ΑΦΜ ,γραφειοκρατικα εμποδια κλπ δημιουργουν πρόσθετες δυσκολίες στην κατάθεση ψηφοδελτίων για τους συνδυασμούς που βασίζονται μόνο στις δικές τους δυνάμεις και δεν στηρίζονται από καθεστωτικούς μηχανισμούς και οικονομικά συμφέροντα, λαμβάνοντας υπόψη και την συνολικότερη αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος.
  • Καταργήθηκε η δυνατότητα των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων να θέτουν θέματα προ ημερησίας διατάξεων
  • Νέες υπερεξουσίες στην Οικονομική Επιτροπή για τα έργα ΣΔΙΤ.
  • Υποχρεωτική άσκηση ένδικων μέσων από τις δημοτικές αρχές κατά δικαστικών αποφάσεων για παραμονή των εργαζόμενων στην εργασία τους
  • Ενίσχυση της δημοτικής αστυνομίας ως ένας ακόμη κατασταλτικός μηχανισμός.

 

2.Ενίσχυση της επιχειρηματικής λειτουργίας του τοπικού κράτους

- Με την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας των δήμων με την παράδοση του χώρου στο κεφάλαιο μέσω της μακροχρόνιας «αξιοποίησης» (για 99 χρόνια) οποιασδήποτε δημοτικής υπηρεσίας, πόρων και υποδομών τους, είτε αυτά είναι δημοτικές εκτάσεις ή αθλητικές υποδομές ή οτιδήποτε άλλο.

-Την παραχώρηση ολόκληρων τομέων καθώς και δημόσιας γης - ακινήτων απευθείας στο ιδιωτικό          κεφάλαιο ή την εμπορευματοποίησή τους από τους ίδιους τους δήμους

-Τη διεύρυνση της δυνατότητας συμμετοχής του τοπικού κράτους σε νομικά πρόσωπα αναπτυξιακού χαρακτήρα ή σε νομικά πρόσωπα για παροχή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ή αξιοποίησης δημόσιων αγαθών, όπως έχει διαμορφωθεί ήδη από την πρώτη εφαρμογή του «Κλεισθένη Ι». Ζητήματα όπως αυτά της "απελευθέρωσης" της ενέργειας και της προώθησης των ΑΠΕ, μεταφορές, αγροτική παραγωγή, διαχείριση των απορριμμάτων ή αντίστοιχα η επιχειρηματική αξιοποίηση/παραχώρηση ακινήτων και υποδομών, φυσικών πόρων, μεταφορών, και δημοτικής γης από το τουριστικό και άλλο κεφάλαιο, μπαίνουν σε προτεραιότητα, όπως η παραχώρηση “ακάλυπτων εκτάσεων” και χωρίς αναφορά στις χρήσεις γης που επιτρέπονται για 99 και 50 χρόνια!

-Ενισχύεται και επεκτείνεται ο ρόλος των ΣΔΙΤ

-Προωθειται το μοντέλο διακυβέρνησης σύμφωνα με τις αρχές της Ε.Ε

 

3.Η οικονομική πολιτική στο τοπικό κράτος

-Μείωση των επιχορηγήσεων

-Τα έκτακτα προγράμματα ενισχύσεων (Ταμείο Ανάκαμψης, Φιλόδημος, Τρίτσης) αποτελούν στην ουσία έμμεσο    δανεισμό των υπερχρεωμένων δήμων

-Ο ρόλος του ΕΣΠΑ. Το ΕΣΠΑ έχει οργανική σχέση με τους ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και τα μνημόνια διαρκείας. Eίναι εργαλείο εφαρμογής της μόνιμης μνημονιακής πολιτικής της ΕΕ

 

 

4.Η κοινωνική πολιτική στο τοπικό κράτος

  • Συρρίκνωση ή διακοπή παροχής ή παροχή έναντι αντιτίμου κρίσιμων κοινωνικών υπηρεσιών,(παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, μεταφορές μαθητών, δημοτικά ιατρεία, ΚΑΠΗ, πρόγραμμα «βοήθεια στο σπίτι», προνοιακές παροχές, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, δωρεάν προγράμματα μαζικού αθλητισμού δημοτικά ωδεία και άλλες πολιτιστικές δομές, η λειτουργία των σχολείων μέσω της υποχρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών.
  • Υποκατάστασή κοινωνικών υπηρεσιών από ευκαιριακές δομές άλλου τύπου και σχετικά ανέξοδης λειτουργίας. Στη θέση των προηγούμενων υπηρεσιών εμφανίζονται σε ορισμένους δήμους «ΚΕΠ δανειοληπτών», «ΚΕΠ υγείας». Αλλά και «Κοινωνικά παντοπωλεία», «Κοινωνικά φαρμακεία», Συσσίτια, δομές που παρέχουν ανεπαρκή στήριξη και αναζητούν πόρους σε χορηγούς, σε «ιδιωτική πρωτοβουλία», «φιλανθρωπία» και εργαζόμενους σε «εθελοντές».
  • Περιορισμό των όποιων παροχών προς τις εντελώς αδύναμες οικονομικά κατηγορίες
  • Εμπορευματοποίηση κοινωνικών υπηρεσιών και εκχώρηση τους είτε στη λεγόμενη “κοινωνική οικονομία” (Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις – ΚΟΙΝΣΕΠ), είτε σε ΜΚΟ, είτε σε δίκτυα εθελοντισμού, Οι δήμοι, στο όνομα κάλυψης των κενών, γίνονται φορείς δοκιμών του μοντέλου της «κοινωνικής οικονομίας» (3ος τομέας της οικονομίας).
  • Μετακύλιση στους κατοίκους του κόστους υπηρεσιών καθαριότητας, δημοτικών έργων.
  • Μείωση έως εξάλειψη έργων προστασίας των ανθρώπων και του περιβάλλοντος, όπως τα αντιπλημμυρικά, η δασική-αντιπυρική προστασία, η αντισεισμική θωράκιση.

 

5.Χωρική πολιτική και τοπικό κράτος

Συνεχίζοντας την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων και των μνημονίων βλέπουμε ότι τα      τελευταία χρόνια προωθείται και εφαρμόζεται ένα πρότυπο χωρικής ανάπτυξης που αποθεώνει την επιχειρηματικότητα χωρίς «γραφειοκρατικά εμπόδια», τις φαστ-τρακ επενδύσεις, ενώ μονιμοποιεί την κατάσταση εξαίρεσης και την πλήρη διευκόλυνση των επενδυτικών σχεδίων με κάθε κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος.

 

6.Εργασιακές σχέσεις σε δήμους και περιφέρειες

Το τοπικό κράτος συνεχίζει να αποτελεί πυλώνα στις ελαστικές σχέσεις εργασίας και την εκμετάλλευση. Έχουμε την επέκταση - παγίωση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων μέσω προγραμμάτων «ωφελούμενων ανέργων» (κοινωφελές-55-67, προγράμματα ΟΑΕΔ).

Παράλληλα και πλάι στα διάφορα προγράμματα ανακύκλωσης της ανεργίας που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια ήρθαν να προστεθούν νέες γενιές συμβασιούχων.

 

Συνολικός στόχος όλων των παραπάνω είναι η πιο συντηρητική, αυταρχική θωράκιση των περιφερειών και δήμων απέναντι στον λαϊκό παράγοντα, το βάθεμα της διασύνδεσης του κεντρικού με το τοπικό κράτος στο όνομα των αναδιαρθρώσεων και των ιδιωτικοποιήσεων, και η πλήρης μετατροπή τους σε βραχίονα προώθησης αντιλαϊκών και αντεργατικών πολιτικών.

 

Γι αυτο :

Στις επερχόμενες εκλογές το ζητούμενο για τους εργαζόμενους και τη νεολαία είναι να εκφραστεί συνολικά η λαϊκή αντίσταση στην παραπέρα αντιδραστική επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του τοπικού κράτους και τη συναινετική στάση των ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ και η θέληση για πολιτικές-κοινωνικές αλλαγές.

Οι τοπικες αρχες στην περιοχη μας (ΧΑΛΑΝΔΡΙ,ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ,ΨΥΧΙΚΟ) οχι μονο δεν αντιδρουν σ αυτην την επιθεση ,αλλα αντιθετα γινονται και φορεις υλοποιησης τετοιων πολιτικων.

 

Καλουμε τους πολιτες να στηριξουν σχηματα και κινησεις που να εκφραζουν αυτες τις τάσεις αντικαπιταλιστικής ανατροπής για μια αριστερή, μαχητική, ανατρεπτική, αντιδιαχειριστική αντιπολίτευση ενάντια στην κυβέρνηση, το αστικό πολιτικό σύστημα και τις αντιλαϊκές δημοτικές και περιφερειακές αρχές.

 

 

 

 

 

                       ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ

         ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ